Moottoriurheilu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Moottoriurheilu-topic

5 posters

Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Moottoriurheilu-topic

Viesti  Sohvaperuna To Toukokuu 27, 2010 5:53 pm

Kaikenlainen moottoriurheilu-keskustelu tänne, muut urheilujutut Lillenin Urheilu-topiciin.

>> Moottoriurheilu-uutiset siirretty tähän topiciin.

Tulossa onkin oikea moottoriurheilun superviikonloppu. Rallin mm-sarjaa ajetaan Portugalissa ja
formuloita Turkissa. Mitä mieltä olette Räikkösen mahdollisuuksista Portugalissa? Minusta Kimillä on mahdollisuudet pisteille, mutta haastavaa se tulee olemaan. Loeb on ykkössuosikki ja suomalaiset tulevat mustina hevosina, vaikka Latvala viime kisan voittikin.
Formula1:sissä uskon vahvasti Red Bullin ylivoimaan ja uskon, että Vettel on taas iskussa. Mclarenin Jenson Button ja Ferrarin Alonso voivat olla mustia hevosia. Myöskään Nico Rosbergia ja Robert Kubicaa ei sovi unohtaa.
Sohvaperuna
Sohvaperuna
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 54
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  SuperÄijä La Toukokuu 29, 2010 5:13 pm

Tässäpä on aika mielenkiintoinen kolari. Ja vielä pisteille!



Minardilla ajava Christian Fittipaldi, Emerson Fittipaldin vejenpoika törmää viimeisellä kierroksella tallikaveriinsa Fabrizio Barbazzaan, lentää voltteja, ja laskeutuu pyörilleen. Hän saa vielä jatkettua matkaa, ja ylittää ruutulipun kuudentena.
SuperÄijä
SuperÄijä
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 196
Join date : 22.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Kirkkonummi

http://moottoriurheilu.foorumi.biz

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  SuperÄijä Ke Kesä 02, 2010 10:05 pm

F1: Red Bullin kolari ja tallimääräykset

Turkin GP:n kierros 40. Red Bullin Sebastian Vettel ja Mark Webber ajavat tiukkaa kilpailua kilpailun voitosta. Tultaessa mutkaan Vettel päsee Webberin rinnalle sisäkaarteeseen. Sisäpuoli tosin on likaisempi puoli, joten Webber uskoo pitävänsä kärkipaikan, ja ajaa suoraan muuttamatta ajolinjaansa, kuitenkin siten että sebastianilla on tilaa yrittää ohi sisäkautta. Jostain kuman syystä Vettel kuitenkin tekee hiuksenhienon ohjausliikkeen oikealle, jolloin Red Bullit osuvat toisiinsa. Vettel oli tehnyt vastaavan liikkeen aijemmin kisassa Taistellessaan Lewis Hamiltonin kanssa kakkossijasta. Toiminta esti Hamiltonin ohituksen Vettelistä Hamiltonin jouduttua väistämään. Webber ei väistänyt, sillä se oli täysin odottamatonta toimintaa, varsinkin tallikaverin puolelta. Keskeyttämisensä jälkeen Vettel pyöritteli sormeaan osoittaakseen Webberin idioottimaisuuden. Se toiminta olisi kannattanut tehdä peilin edessä.

Heti kilpailun jälkeen Red Bullin tallipäälliköltä Christian Hornerilta kysyttiin, käskettiinkö Webberin hidastaa vauhtiaan, jotta nopeampi Vettel pääsisi ohi. Bensa oli kummaltakin kuskilta väissä, joten se kierros oli käytännössä Vettelin ainoa realistinen mahdollisuus päästä ohi Webberistä. Olisi hyvin mahdollista, että talli haluaisi nopeamman Vettelin voittavan. Honer vastasi, ettei Webberiä käsketty hidastamaan. Sen jälkeen häneltä kysyttiin, pakotettiinko Webber laskemaan moottorin kierroslukuja ennen ohitusta. Horner vastasi ettei Webberiä käsketty tekemään tätäkään asiaa. Myöhemmin illalla Horner kuitenkin myönsi molemmat asiat. Miksi hän siis valehteli heti kilpailun jälkeen? Sille ei tunnu löytyvän järkevää selitystä, paitsi se, että tallilla oli aikaa miettiä miten sysätä syy Webberille. Mutta miksi sysätä suyy kolariin Webberin niskoille, vaikka kolari oli Vettelin syy? Jaa-a, asia vain taitaa olla niin että Vettel on Red Bullin ykköskuski.

Heti kilpailun jälkeen Red Bullin kaksi johtohahmoa ( Christian Horner ja Helmut Marko) sanoivat kolarin olleen vain ja ainosastaan Webberin vika. Myöhemmin, tallin palaverien jälkeen Horner oli ”muuttanut” mielipiteensä kolarista. Todellisuudessa hän oli tulkinnut dataaa väärin. Selitystä voi hyvin pitää totuudenmukaiselta, sillä kolarin jälkeen käydyssä keskustelussa on selvästi ilmennyt, että Marko kannattaa Vettelin ykköskuskin asemaa, kun taas Horner tasapuolista kilpailua kuljettajien välillä. Marko oli päättänyt, että Vettel saa voittaa, ja hän kävi informoimassa Horneria päätöksestä. Christian ei suostunut sellaiseen ja ilmoitti Webbein kisainsinöörille, ettei tämä missään nimessä saa käskeä Markia hidastamaan. Kun Horner ei suostunut käskemään Webberiä hidastamaan, otti Helmut Marko yhteyttä Webberin kisainsinööriin, joka lupasi käskeä Webberiä hidastamaan. Insinööri ei kuitenkaan käskenyt, ja kolari aiheutui.

Syy kolariin oli siis tallin johtoportaan erimielisyydet. Kahden johtajan talli ei toimi, ja tämä toistunee uudelleenkin tällä kaudella, ainakin jos kuljettajat ovat pisteissä lähellä toisiaan. Dietrich Mascheizin on pian pakko päätää kummalla tallissa on ylin päätösvalta, Markolla vai Hornerilla. Näin F1 fanina tietysrti toivoisin, että päätäntävalta olisi Hornerilla, näin kilpailu pysyisi mielenkiintoisena. Täytyy kuitenkin muistaa se seikka, että Red Bullin päätehtävä on mainosta tuotetta nimeltä ”Red Bull”. Nuori saksalainen Vettel markkinoi paljon paremmin kuin yli kolmekymmentä vuotias australialainen Webber. Toivottavasti dietrich arvostaa rehtiä kilvanajoa ja ”paras mies voittakoon” periaatetta.

Myös Mclarenilla käytettiin tallimääräyksiä. Red Bullien kolarin jälkeen Jenson Button otti kiinni Lewis Hamiltonin, ja yritti ohitusta. Viimeisessä mutkassa se onnistui. Kuitenkin Hamilton pääsi Buttonin ohi ensimmäisessä mutkassa heti seuraavalla kierroksella. Sen ei pitäisi olla samanlaisilla autoilla mahdollista. Talli perusteli asiaa sillä, että Buttonin oli alettava säästämään bensaa, mutta Hamiltonin vasta kierrosta myöhemmin. On epäuskottavaa, että Loppupuolella kilpailua Hamiltonilla olisi ollut enemmn polttoainetta kuin Buttonilla. Kilpailun alussa Lewis ajoi tiukkaa taistelua ykköspaikasta, kunn taas Jenson sai ajella lähes koko kisan ylhäisessä yksinäisyydessään neljäntenä, myöhemmin sitten toisena.

Jos olisi Jean Todt, pistäisin jokaiselle huipputallille FIA:n virallisen tarkkailijan, joka valvoisi ettei kiellettyjä tallimääräyksiä tehtäisi. Toki on vaikea todistaa tallimääräyksien käyttöä, mutta ongelmaa voisi helpottaa kovat rangaistukset, jotka toimisivat peloitteina. Esim tallipisteiden menetys koko kaudelta.
SuperÄijä
SuperÄijä
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 196
Join date : 22.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Kirkkonummi

http://moottoriurheilu.foorumi.biz

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty VS:Moottoriurheilu-topic

Viesti  Sohvaperuna To Kesä 03, 2010 11:58 am

Mielestäni tuo Vettelin ja Webberin kolari oli täysin nuoren saksalaisen syytä. Webber ajoi suoraan, ei tehnyt mitään väärää. Sebastien tuli sisälinjalle, käänsi kohti Webberiä luullen varmaan, että Webber väistää ja räiskis. Christian Hornerin alkukommentit oli odotetut. Hän oli ensin Vettelin puolella. Vettel oli nopeampi, hänellä oli renkaat paremmassa kunnossa, hänet olisi pitänyt päästää ohi. Mutta: Ei Webberin tarvinnut niin tehdä. Kuskit ovat tasa-arvoisessa asemassa ja vaikka Vettel oli nopeampi, niin ei Webberin tarvitse hänelle tietä antaa. Tämä oli täysin Vettelin syy ja onneksi Hornerkin muutti mielipiteitään sitten myöhemmin, vaikka hän ei ihan suoraa syypäätä halua antaa.
David Coulthard kommentoi, että Red Bullin tallissa vallitsee tasa-arvoisuus ja molempia kuskeja kohdellaan tasa-arvoisesti. Silti hän sanoi, että kun tallissa on vuosikymmenen formula1:ssa ajanut australialainen ja nuori, nälkäinen saksalainen, niin Red Bull varmasti valitsisi tuon jälkimmäisen.

Rallin puolella Sebastien Ogier otti upean uransa avausvoittonsa viime viikonloppuna Portugalissa. Ogierilta aivan uskomatonta ajoa. Hän oli kilpailun kärjessä erikoiskokeesta neljä lähtien ja vaikka irtosoraa oli tiellä paljon ja Ogier joutui tietä auraamaan, niin silti hän pystyi pitämään kuusinkertaisen maailmanmestarin, maanmiehensä Sebastien Loebin takanaan. Loeb tosin otti eroa kiinni varmasti lähes tulkoon puolisen minuuttia. Loebihän oli avauspäivän jälkeen neljäs vai viides ja eroa Ogieriin oli jo lähes 25-30 sekuntia, mutta maalissa sunnuntai-iltapäivänä ero oli vain 7 sekuntia, joten jos kilpailussa olisi ollut 1-2 erikoiskoetta enemmän, niin uskaltaisin väittää,että Loeb olisi voittanut rallin. Tämä oli kuitenkin Ogierilta selvä näytön paikka. Minä osaan voittaa, minä olen ykkönen, täältä minä tulen. Ogier voisi sanoa, että Veni Vidi Vici ja suunnata katseet kohti tulevaa. Citroen-tallilta joka tapauksessa käsittämättömän virheetöntä työskentelyä. Ford on Citroenia selvästi jäljessä. Mikko Hirvonen sanoi mm. Veikkaaja-lehden haastattelussa, ettei tiedä mistä kiikastaa ja ei tiedä miksi ei voita. Se onkin suuri kysymys. Painaako Hirvonen jarrua kaasun tilalla? Minkä takia Ford on niin hidas? Heinäkuun alussa ajetaan Bulgarian ralli, josta voidaan povailla myöskin Citroenin juhlaa, asvaltilla kun ollaan, mutta tuo Bulgarian ralli on täysin uusi kaikille, joten mitä vaan voi sattua.
Mutta vielä lopuksi: Onnea Ogier!
Sohvaperuna
Sohvaperuna
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 54
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  Don McAnkka Ti Kesä 15, 2010 9:28 pm

SuperÄijä kirjoitti:Tässäpä on aika mielenkiintoinen kolari. Ja vielä pisteille!

Olipa tosiaan mielnkiintoinen! Very Happy En ole vastaavaa nähnyt!

Red Bullien kolarointi oli minunkin mielestäni Vettelin syy... Webber oli kisan kärjessä, miksi siis hänen olisi pitänyt päästää Vettel ohi?? Shocked Heti osuman jälkeen Vettel nosti kätensä ja antoi ymmärtää, että syy oli Webberin, joka teki aivan oikein. Hän ajoi vain suoraan ja Vettel tuli ja käänsi kylkeen. Rolling Eyes On kyllä selvää, kuka on tallin ykköskuski...

//: Niin, Oigierista vielä hiukan...

Oigier vaikuttaa samalat kuin Loeb nuorena, kaudella 2003, tai 2004. Nopea ja vielä enemmän nopea. Oli jo voitossa kiinni Uudessa-Seelannissa, mutta hölmöili viimeisissä mutkissa ja Latvala tuli ohi. Oigierin pettymys oli TV- kuvassa silminnähtävä. Hyvä, että Oigier voitti ensimmäisen MM- rallinsa ja hänet ylennettiin Citroënin tehdastalliin Sordon tilalle. Päätös oli varmasti oikea, Citikalla on jo käsissään Loebin seuraaja.

Onnea, Oigier! cheers


Viimeinen muokkaaja, Sohvaperuna pvm Ke Kesä 16, 2010 4:53 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Don, avatarisi pitäisi liittyä jotenkin autoihin tai moottoreihin tms..eli tuo profiilikuva pitäisi vaihtaa.)

Don McAnkka

Viestien lukumäärä : 6
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty VS:Moottoriurheilu-topic

Viesti  Sohvaperuna Ke Kesä 16, 2010 3:42 pm

Mitä mieltä olette, pitäisikö/voisiko tuon AA.fi-sivuilla olevan Moottoriurheilu-topicin tai oikeastaan siinä olevan F1-Veikkauscupin siirtää tänne?

http://www.akuankka.fi/keskustelut/alue/12/viestiketju/18876/moottoriurheilu

Ihan vain siksi, koska
a) Se katoaa tuolla AA-sivuilla tuonne topicmereen, koska siihen harvemmin mitään kirjoitellaan
b) Sitä ollaan nyt viime ajat käytetty vain tuohon F1-Veikkauscupiin.
c) Siinä F1-Veikkauscupissa on viime aikoina kilpaillut oikeastaan vain Minä, Don ja sitten SuperÄijä on ollut joskus mukana ja kaikki jotka ovat tuossa mukana, niin ovat myöskin täällä.

Uskoisin, että täällä se voisi menestyä paremmin, tuolla AA:n sivuilla se tuntuu olevan vain ns. "tiellä".
Sohvaperuna
Sohvaperuna
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 54
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  SuperÄijä Ke Kesä 16, 2010 7:41 pm

Kyllähän se kävisi, ja sille voisi tehdä oman topicinsa. Täällä se voisi myös saada enemmän osallistujia, kun ei koko ajan vajoa topicmereen. Sitäpaitsi täällä on monia käyttäjiä, jotka eivät pyöri AA:ssa, mutta saattasivat silti olla kiinnostuneita tästä veikkauksesta.
SuperÄijä
SuperÄijä
Ylläpitäjä

Viestien lukumäärä : 196
Join date : 22.04.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : Kirkkonummi

http://moottoriurheilu.foorumi.biz

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  Humppeli Ke Kesä 16, 2010 8:00 pm

Joo, vetäkää se tänne. Mäkin haluaisin osallistua, vaikken siellä akkarissa pyörikkään.

Viestiä muokannut SuperÄijä

Humppeli
Erikoistarkkailussa

Viestien lukumäärä : 21
Join date : 02.05.2010
Ikä : 113
Paikkakunta : Schaisse

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty VS:Moottoriurheilu-topic.

Viesti  Sohvaperuna To Kesä 17, 2010 4:43 am

Ok. Teen tälle oman topicin huomenna. Seuraava f1-veikkauscup (Euroopan gp, 25-27.6.) järjestetään siis täällä...
Sohvaperuna
Sohvaperuna
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 54
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  Don McAnkka To Heinä 01, 2010 5:32 pm

https://www.youtube.com/watch?v=EOGiguIUyZ4&feature=related

Tässä hieno video! Kaikki nykyiset F1- kuskit saisivat ottaa mallia Sennasta!! Very Happy

Olipa Valencian F1- kilpailu tapahtumarikas... Webberin ja Kovalaisen kolari tuli ikään kuin silmille; ensin näytetään letkassa ajoa ja yhtäkkiä Red Bull osuu Lotukseen, heittää voltin ja liukuu turvavalliin... Pahannäköinen kolari, onneksi Webber selvisi säikäydyksellä. Smile
Ferrari olisi ansainnut rangaistuksen FIAlta, sillä sen johto haukkuin Valencian kisan tuomarit ja FIANn pystyyn. Naurettavaa! Pidän Ferrarista joka hetki vähemmän... Neutral

Don McAnkka

Viestien lukumäärä : 6
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  Lillen To Heinä 01, 2010 8:55 pm

Oli muuten herrasmiesmäinen teko Sennalta, noinhan sen pitääkin mennä, vähät yhestä kisasta jos ihmishenki on vaarassa Moottoriurheilu-topic Icon_exclaim

Oli muuten aika paha tuo Valencian kilpailun kolari jossa Kovalainen ja Webber ottivat yhteen...
Lillen
Lillen
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 87
Join date : 06.05.2010
Ikä : 27

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty VS:Moottoriurheilu-topic

Viesti  Sohvaperuna Ti Heinä 13, 2010 1:27 pm

Ison-Britannian gp:n yleisö ei sitten saanut sitä brittiläistä voittajaa, mutta varmasti Lewis
Hamilton toinen sija sekä Jenson Buttonin huikea nousu ruudusta 14 neljänneksi olivat yhtä
kovia suorituksia. Brittikuskien sijaan formulamaailmassa on puhuttanut enemmäkin kilpailujen
tuomaritoiminta sekä Red Bull.
Aloitetaan niistä helpommalla eli tuomaritoiminnalla. Monet ovat kritisoineet sitä miten tuomarit rat-
kaisevat ongelmat ja miten he antavat rangaistuksia. Parin viikon takaisessa Euroopan gp:ssä nähtiin turva-auto episodi, missä Ferrarin Fernando Alonso joutui kärsijän rooliin. Lewis Hamilton toi-
mi sääntöjen vastaisesti ja ylsi kakkoseksi, kun taas Alonso noudatti sääntöjä ja pääsi vasta kahdeksanneksi. Tämän turva-auto episodin lisäksi on puhuttanut se, miten tuomarit reagoivat
erilaisissa kolari- ja ohitustilanteissa. Nykyään tuntuu, että tekivätpä kuskit sitten miten tahansa,
niin aina siinä tapahtuu joku virhe. Jos ei oikaista shikaanissa, niin sitten ainakin osutaan vähän
yhteen ja toiselle määrätään varikon läpiajorangaistus. Kun valitetaan, että ohituksia ei tule ja
kisat ovat tylsiä, niin jotenkin siinä pistetään vain veistä syvemmälle haavaan, kun aletaan mätki-
mään rangaistuksia kuskeille siitä, että he yrittävät tehdä kisasta viihdyttävämpää ohitusten yms.
avulla. Tuomaristo määräsi Britannian gp:ssä Alonsolle läpiajorangaistuksen, kun tämä ohitti Robert
Kubican oikaisemalla mutkassa nurmikon kautta. Alonso sanoi kisan jälkeen, että hän hyväksyi
rangaistuksen. Olihan tuo oikea päätös, mutta totuus on, että Alonso olisi kumminkin jossain vai-
heessa päässyt selvästi hitaammasta Renaultista ohi ja sitä paitsi: Kubica oli jo keskeyttänyt, kun
tämä rangaistus annettiin, joten minun mielestäni jotenkin naurettavaa antaa rangaistusta,
kun "kärsinyt" osapuoli on jo poissa pelistä. Eihän siellä kohta kukaan uskalla ohittaa ketään, kun
aina saa pelätä rangaistusta. Minusta on todella hienoa, että tuomaristoon on otettu täksi
kaudeksi jokaiseen osakilpailuun tuomaristoon yksi vanha f1-kuski. Vanhat kuskit osaavat kat-
soa tilannetta kuskin silmin ja he pystyvät näkemään ehkä paremmin, mitä tilanteessa tapahtui,
kuka on syyllinen, olisiko sitä voitu estää, oliko teko tahallinen jne..toki tuomaristossa on myös
muita asiantuntijoita, mutta uskon enemmän vanhan f1-kuskin näkemykseen kuin kolmen partai-
sen ukon höpinöihin.
Toinen puhuttanut asia on Red Bullin tilanne. Tilanteet siellä suunnalla kärjistyivät, kun lauantain harjoituksissa Sebastien Vettelin autosta hajosi uusi etusiipi. Tämän jälkeen Mark Webberin autosta vaihdettiin etusiipi Vettelin autoon ennen aika-ajoja. Vettel otti paalupaikan ja Webber jäi kakkosruutun 0,14 sekuntia Vettelistä jääneenä. Itse kilpailussa Webber otti unelmastartin ja ajoi makeaan voittoon, kun taas Vettel kärsi rengasrikon, kun Lewis Hamilton osui häneen ja hän putosi joukon häntäpäähän. Vettel onnistui kuitenkin lopulta nousemaan seitsemänneksi. Maaliviivan ylityksen jälkeen hän sanoi radiollaan tallilleen, että ei huonosti kakkoskuskilta. Heitto oli ehkäpä pelkkä vitsi (ainakin Red Bullin mielestä), mutta ainakin minun mielestäni Webber sanoi sen ihan tosissaan. Kyllä minullekin tulisi kakkoskuskin rooli mieleen, mikäli minun autostani otettaisiin uusia osia toisen kuskin autoon. Tavallaan ymmärtää Red Bullin teon, koska Vettel on mm-sarjassa Webberiä ylempänä, mutta silti minusta on väärin laittaa Webberiä tuollaiseen tilanteeseen. Varsinkin, kun mitään ei ole vielä ratkaistu ja erot mm-sarjassa eivät ole mitään järkyttävän suuria. Mikäli Vettel johtaisi mm-sarjaa sadalla pisteellä muihin, niin sitten se olisi eri asia. Mtv3:n tekstikanavalla lukemieni uutisten mukaan Webber olisi sanonut haastattelussa, että hän ei olisi välttämättä tehnyt jatkosopimusta Red Bullin kanssa mikäli hän olisi tiennyt, että joutuu tälläiseen asemaan. Itse väitän kuitenkin toista.
Webber ja Vettel eivät välttämättä ole parhaita kavereita keskenään tällä hetkellä, mutta kyllä he toimeen tulevat. Sen sijaan (kaikkien juorujen mukaan) Red Bullin mekaanikot olisivat ajautuneet kahteen eri leiriin. Webberin mekaanikot eivät kuuleman mukaan siedä Vettelin mekaanikkoja. Vaikka kuskit tulisivatkin toimeen, niin miten on sitten muun seurakunnan laita. Mekaanikot ovat kuitenkin aika tärkeä osa tiimiä ja jos he rupeavat riitelemään keskenään, niin tulee se varmasti näkymään. Motogp: ssähän Yamaha-tallin Valentino Rossin ja Jorge Lorenzon tallipilttuut on erotettu toisistaan seinällä. Johtaako tilanne Red Bullilla samaan? Sen saamme varmasti nähdä pian..


PS. Lue minun uutta moottoriurheilu-aiheista blogiani nimeltä Kaasu pohjaan! osoitteessa
http://kaasupohjaan.blogspot.com




Sohvaperuna
Sohvaperuna
Moderaattori

Viestien lukumäärä : 54
Join date : 23.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Moottoriurheilu-topic Empty Vs: Moottoriurheilu-topic

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa